משכית, בית האופנה הישראלי הוותיק והמתחדש, בחר לחגוג את יום ההשראה הבינלאומי באופן הכי לא צפוי שיש: תצוגת אופנה ספונטנית ומרגשת שהתפרצה אל לב ליבו הפועם של שוק הכרמל בתל אביב. המהלך הנועז הזה, תחת הכותרת "מהשוק אל השיק", לא היה רק השקה של קולקציית קיץ 2025 החדשה, אלא הצהרה אופנתית ותרבותית שמבקשת לחבר בין קוטור יוקרתי לבין הדופק האמיתי והתוסס של הישראליות, ולהרים את הדגל של ישראליות חדשה, כזו שמוצאת השראה בכל פינה.
דווקא ביום ההשראה הבינלאומי, החליטו במשכית להזכיר לכולנו שיצירתיות אמיתית לא נולדת רק בסטודיו המעוצב או בגלריות ממוזגות. היא נמצאת שם בחוץ, ברחובות הסואנים, בין הבסטות הצבעוניות, בתוך המולת הקולות, בניחוחות המשכרים ובטעמים המגוונים של היומיום הישראלי. ואכן, קולקציית הקיץ החדשה של בית האופנה נולדה כולה מתוך שיטוטים מעוררי חושים בשווקים – אותם כור היתוך תרבותי מרהיב, המבטאים יותר מכל את הפסיפס העשיר והמרתק שמרכיב את הזהות הישראלית. כל אותם שילובים של טקסטורות, מגוון הצבעים העזים, הקולות הרמים והאנשים מכל גווני הקשת הפכו לחומר גלם עיצובי בידיה של שרון טל, המעצבת הראשית והמנהלת הקריאטיבית של משכית. התוצאה: קולקציה שמדברת בשפה קיצית קלילה, נשית ומלאת רוך, עם בדים אווריריים ונושמים, הדפסים צבעוניים שמחים, תחרות עדינות ורומנטיות וגזרות שמחמיאות לגוף הנשי. ממש כמו ישראל עצמה, הקולקציה החדשה מצליחה לשזור יחד ניגודים באופן הרמוני ומפתיע: פריטים יוקרתיים מקולקציית הקוטור המוקפדת, לצד עיצובים נגישים וקלילים יותר מקולקציית ה-Ready-to-Wear. זהו ביטוי למגמה עולמית מרתקת, המטשטשת במכוון את הגבולות המסורתיים בין הגבוה לנגיש, בין אמנות ללבוש יומיומי, ומוכיחה שסטייל אמיתי נמצא בשילובים.
הבחירה לקיים את התצוגה דווקא בשוק הכרמל, ולעשות זאת בהפתעה גמורה, ללא כל הודעה מוקדמת, היא מהלך חסר תקדים בנוף האופנה המקומי. הדוגמניות, לבושות במיטב מחלצות הקולקציה, צעדו בין דוכני הפירות והירקות, התבלינים והמאפים, כשברקע קריאות הרוכלים והמולת הקונים. המהלך הזה לא רק משך תשומת לב עצומה, אלא גם הצטרף למגמה עולמית של תצוגות אופנה שפורצות את גבולות המסלול הקלאסי והסטרילי, ומבקשות לחבר בין אופנה, אנשים והשראה בזמן אמת, במרחב הציבורי האותנטי. הפרצופים המופתעים והנרגשים של הסוחרים, הקונים והעוברים ושבים, שהפכו לקהל מאולתר ונלהב, היו שווים הכל והעידו על הצלחת המהלך.

להשלמת החוויה הרב-חושית, התקיים לצד התצוגה שיתוף פעולה קולינרי ייחודי ומעורר תיאבון עם "מוריס" – הבר המדובר של מסעדת "הבסטה" הסמוכה. צוות "מוריס" לקח את ההשראה מהשוק צעד אחד קדימה, והעביר אותה ישירות אל הצלחת. המנות המיוחדות שהוגשו לאורחי האירוע נוצרו במיוחד עבורו, תוך שימוש יצירתי בחומרי גלם מקומיים וטריים מהשוק, ובפרשנות אישית למרקמים, לצבעים ולטעמים האופייניים לו. החיבור ההדוק הזה בין אופנה לאוכל יצר חוויה אותנטית, ישראלית ומלאת רגש, שהמחישה פעם נוספת איך הכל, בסופו של דבר, מתחיל בהשראה שמגיעה מהסביבה.
כתבת האופנה של JOUR הגיעה כדי לסקר את התצוגה המאולתרת של משכית, שבה הוצגו בסך הכל 25 לוקים מרהיבים. הלוקים שילבו פריטים מקולקציית הקוטור החדשה לצד פריטי RTW, אהבנו את הדגש על בדי קיץ קלילים ונעימים כמו כותנה איכותית, פשתן טבעי ובדי סילקי נשפכים, לצד הדפסים מקוריים שעוצבו במיוחד למותג. גולת הכותרת שלנו היתה הקולקציה, פריטי הקוטור, שכללו עבודות יד מורכבות של רקמות חרוזים, קריסטלים נוצצים ופאייטים מנצנצים, שנתפרו במלאכת מחשבת במשך שעות ארוכות על בדי טול משי עדינים או על כותנה איכותית משובצת. כל פריט קוטור הוא יצירת אמנות המגשרת בין עילית לנגישות ומשלבת מסורת וחדשנות.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
"מרגש אותי מאוד לקחת את האופנה שלנו – מפרטי הקוטור היוקרתיים ועד הקולקציה הנגישה והיומיומית – שהשילוב ביניהם הוא זה שיוצר סטייל אישי, ייחודי ובלתי מתפשר – ולהביא אותה למקום כל כך אנושי, חי ותוסס כמו שוק הכרמל," אומרת שרון טל, הלב הפועם מאחורי המותג. "בשוק יש התגשמות של ערב התרבויות, הריחות והטעמים העשירים של ישראל – אבל מעל הכול, יש בו תחושת אותנטיות וישראליות שאין לה תחליף. כשכל זה מתחבר לאופנה עילית, נוצר קסם אמיתי. הפרצופים המופתעים של הסוחרים והעוברים ושבים היו שווים הכול. אנחנו במשכית ממשיכים לצמוח, להתפתח, ושמחים מאוד להלביש את כל הישראליות היפות והמגוונות שאנחנו פוגשים בדרך."
משכית – רמת השרון, הוד השרון, יפו, קניון TLV וביג פאשן גלילות.www.maskit.com.