יש תיקים שהופכים ליותר מאקססורי – הם הופכים לאגדה. בשנת 2004, פיבי פילו, המנהלת האמנותית של Chloé באותן שנים, הציגה במסגרת קולקציית אביב־קיץ 2005 את Paddington Bag. תוך ימים ספורים, 8,000 העותקים הראשונים נחטפו עוד לפני שהספיקו להגיע למדפים. השם נלקח מרובע לונדוני אהוב, והעיצוב הושפע מהאסתטיקה הבוהמיינית הנשית של מייסדת המותג, גבי אגיון.
מה הפך אותו לאגדה?
ה־Paddington נחרט בזיכרון הקולקטיבי הודות לעור הרך, הידית הרחבה, הקווים המעוגלים – ובעיקר מנעול הפליז ה־XL שהפך לסימן ההיכר שלו. משקלו? עד חצי קילו רק המנעול. התיק הזה היה בו זמנית שיקי, קז'ואלי ופרקטי – כזה שנכנס בקלות ללוק היומיומי של נשים פעילות. הוא הגיע בצבעים נצחיים – אפור, קאמל, חום – ותאם לכל שילוב אופנתי של אותה תקופה: ג'ינס סקיני, חולצת בוהו, נעלי בלט, וכמובן, התיק.
חזרה בזמן – גרסה 2025
עכשיו, כמעט שני עשורים אחרי, ה־Paddington חוזר, בעדכון עכשווי תחת המנהלת הקריאטיבית החדשה Chemena Kamali. בקמפיין חדש, מצולם בשחור־לבן על ידי מאטי דיופ, מועבר מסר של אותנטיות וקריצה לעבר. התיק מוצג לא רק כפריט אופנה – אלא כבן לוויה אישי.
פרזנטוריות עם כוח
מי נבחרה להחזיר את התיק אל קדמת הבמה? קנדל ג'נר, אחת מסופרמודלס הבולטות של העשור, יחד עם איימי לו ווד ו־Anna מלהקת הקיי־פופ MEOVV. הבחירה בהן לא מקרית – שלוש נשים צעירות שמייצגות דור חדש שמחפש אייקונים על־זמניים עם ניחוח נוסטלגי.
למה אנחנו עפות עליו?
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
כי יש תיקים שמסמלים הרבה יותר מטרנד חולף. ה־Paddington הוא חלק מהיסטוריית האופנה – ועכשיו הוא חוזר כשהוא רלוונטי מתמיד. עם מנעול זהב שמושך את כל המבטים, גזרות רכות שמחמיאות לכל לוק, וניחוח של עידן אחר – ברור לנו שזה פריט שחוזר להוביל את רשימות ה־Wish List של כל פאשניסטה.
הקולקציה זמינה עכשיו בפקטורי 54 ובאתר. אנחנו כבר סימנו לעצמנו את המקום במדף.