בלונדון, בנשף הראשון של המוזיאון הבריטי, נעמי קמפבל עשתה מה שכולן חולמות: הפכה ארכיון לאקשן עכשווי—בלי ויטרינה ובלי שלט. על הגוף: שמלה נדירה מקוטור סתיו 2000 של אלכסנדר מקווין ל-Givenchy—יוניון־ג’ק, מחוך אסימטרי, שובל דרמטי ותחרת “כמעט-שקופה” שבין טקסיות לחוצפה.
למה זה רגע?
ארכיון חי – במקום להשאיר את ההיסטוריה במחסן, קמפבל משיבה אותה למסלול־חיים' פרק מובהק במורשת מקווין – עונת יולי 2000 בפריז סימנה פנייה חדה של מקווין בבית ג’יבנשי — מטאלים, גזרות “עור־שני” והילה של שנות ה־2000, רחוק מהמינימליזם של הוברט דה־ז’יבנשי, קשר אישי־מקצועי – קמפבל ומקווין הלכו יחד דרך ארוכה — על המסלול ובחיים. הבחירה בשמלה מחדדת את קו הדם ביניהם, עד לסגירת תצוגתה האחרונה של שרה ברטון ב־2023.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
פוסט משותף על ידי Naomi Campbell The Best (@naomicampbell_thebest)
האסתטיקה
אייליינר כחול־כהה, שיער חלק, תכשיטי יהלומים מינימליים — הסטיילינג משאיר לשמלה לנגן סולו. זו בריטניה כאידיאה: תיאטרלית, מלוטשת, מעט חתרנית. החזרה לארכיון כבר מזמן אינה נוסטלגיה; היא אסטרטגיה. להעלות דגם מכונן משנת 2000 באמצע 2025 פירושו לחבר בין סמל לאישה שמגדירה סמליות — ולזכור שמסמני־תרבות אמיתיים שורדים טרנדים.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
השורה התחתונה: שמלת היוניון־ג’ק של נעמי איננה רק “לוק”; זו הצבה מחודשת של דגל על מפת ההיסטוריה — של מקווין, של ג’יבנשי, ושל האופנה הבריטית.