פסטיבל הסרטים של ונציה 2025 יצא לדרך – וכרגיל, לצד הקרנות בכורה מדובר גם בתחרות לא־רשמית על השטיח האדום. השנה נרשמת נוכחות מסקרנת במיוחד: קייט בלאנשט, ג’ורג’ קלוני, איו אדבירי וקולמן דומינגו כבר שיטטו על הלידו, כשברקע פרמיירות כמו “האמת מאחורי הרדיפה״הציד” של לוקה גואדנינו ו“פרנקנשטיין” של גיירמו דל טורו. זו אותה במה שנתנה לנו בעבר רגעי־על כמו שמלת הנוצה של ליידי גאגא (ולנטינו, 2018) וה־“wet look” של זנדאיה (בלמיין, 2021) – והסטנדרט בהתאם.
.
כבר בתחילת הפסטיבל נצפו ג’וליה רוברטס, אמה סטון, אמל קלוני וג’ייקוב אלורדי – עם קו ברור שמזג בין אלגנטיות נצחית לאיג’ של הניינטיז: מעבודות ראשונות של דריו ויטאלה לוורסצ’ה ועד רפרנסים מעודכנים לארכיונים של שנות ה־90.
הטרנדים הבולטים על השטיח
טיילורינג חד: חליפות “זרוקות” במדויק, מותן מודגשת ומכפלות גלויות – Old Hollywood פוגש נינוחות מודרנית.
עמודים נוזליים: שמלות קולר/סטרפלס בגימורי סאטן ו“ליקוויד מטאל” – מינימום חיבורים, מקסימום אפקט.
חזרה לארכיון: קריצות לניינטיז – מחגורות שרשרת ועד כתפיים מפוסלות.
נגיעות אורנמנטליות: כפפות אופרה, פנינים שכבתיות וצ’וקרים דקים שמסיימים מראה בלי “לצעוק”.
פלטת צבע חכמה: שנהב/אופ־וייט לצד אדום עמוק ושחור נקי – מעט צבע, הרבה נוכחות.
המראות הטובים של הפסטיבל (עד כה)
ג’וליה רוברטס – שחור מינימליסטי עם טוויסט מנצנץ: שיעור באיפוק.
אמה סטון – אדום דרמטי בגזרת עמוד: כוכבת שמבינה כוח של צבע.
אמל קלוני – שנהב נקי ותכשיט בודד: קלאסיקה שמצטלמת מושלם מכל זווית.
ג’ייקוב אלורדי – חליפה רפויה, חולצה פתוחה ורגלי־90s: נונשלנט שהופך לאסתטיקה.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
ונציה ממשיכה להזכיר לנו למה אנחנו אוהבות שטיח אדום: זה המקום שבו אופנה מספרת סיפור – של דמות, של רגע, של עונה. נמשיך לעקוב אחרי השיאים הבאים, אבל בינתיים: אלה המראות שאנחנו כבר לוקחות ללוח השראה.