מסע הניחוח של סרג' לוטנס: מחלום למציאות

מסע הניחוח של סרג' לוטנס: מחלום למציאות | jour-magazine.co.il
SERGE LUTENS, צילום באדיבות המותג

סרג' לוטנס, דמות חידתית ופורצת דרך בעולם הבישום, עזר לחלוץ את בשמי הנישה, והטביע חותם ייחודי על תעשיית היופי. סיפורו האישי, רצוף רגשות עמוקים ומקוריות בלתי מתפשרת, מהווה השראה ליצירותיו המרהיבות.

חשיפה ראשונה: Le Perce-vent
ההיכרות הראשונה שלי עם סיפורו המרתק של לוטנס הייתה באירוע השקת הבושם החדש שלו, Le Perce-vent. כבר מהרגע הראשון, ניכר היה שמדובר במותג בעל אמירה ייחודית, שונה מכל מה שהכרתי קודם. העיצוב המינימליסטי והאלגנטי של הבקבוק, יחד עם הריח המסתורי והממכר, עוררו סקרנות עצומה.

ילדותו הסוערת של גאון

סרג' לוטנס נולד בשנת 1942 בליל, צפון צרפת. ילדותו הייתה רצופה תהפוכות, לאחר שנאלץ להיפרד מאמו כשהיה בן שבועות ספורים בלבד. תחושת הניתוק והחיים בין שתי משפחות עיצבו את אישיותו, והובילו אותו לברוח אל עולם הדמיון. דווקא מתוך הקושי הזה צמח מעיין בלתי נדלה של רגשות וחלומות, אשר לימים יצוק לתוך הבשמים הייחודיים שלו.

מהאיפור לבשמים: התפתחותו של אמן

בצעירותו, סרג' לוטנס לא שאף להיות פרפומר. חלומו היה להיות שחקן, אך הגורל הוביל אותו לעבוד בסלון יופי. למרות זאת, הוא הצליח לפתח סגנון איפור ייחודי, שכלל צלליות דרמטיות, עור חיוור ושיער קצר ומסודר. סרג' לוטנס נודע גם בחיבתו לצבע השחור, אותו אימץ כסימן היכר.

לאחר שירות צבאי במלחמת אלג'יריה, עזב סרג' לוטנס את ליל ונסע לפריז. הוא פנה למגזין "ווג" עם תיק עבודות איפור מרשים, וזכה להצלחה מיידית. במהרה החל לעבוד עם מגזיני אופנה מובילים נוספים, ולפתח את כישורי הצילום שלו.

בשנת 1967, קיבל סרג' לוטנס הצעה מכריסטיאן דיור, שהתכונן להשיק קו איפור חדש. הוא יצר עבור דיור צבעים, סגנונות ותמונות חדשניות, שזכו לשבחים רבים. דיאן ורילנד, העורכת הראשית של ווג אמריקה, אף כינתה אותו "מהפכת האיפור!".

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Serge Lutens‎‏ (@‏‎sergelutens‎‏)‎‏

 

מרוקו ויפן: מקורות השראה

מסעותיו של סרג' לוטנס למרוקו ויפן השפיעו עמוקות על תפיסתו האסתטית והיצירתית. מרוקו, עם ריחותיה העזים וצבעיה הססגוניים, העניקה לו השראה לעולם הבשמים. הוא תיאר כיצד החוש החמישי שלו התעורר לחיים במרוקו, והתמזג עם החושים האחרים.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Serge Lutens‎‏ (@‏‎sergelutens‎‏)‎‏

 

שיתוף הפעולה עם שיסיידו: פריצת דרך עולמית

שיתוף הפעולה של סרג' לוטנס עם קבוצת הטיפוח והאיפור היפנית שיסיידו, החל בשנת 1980, היווה נקודת מפנה בקריירה שלו. הוא יצר עבורם זהות ויזואלית ייחודית, שהפכה את המותג למוביל עולמי. בשנת 1982, יצר את הבושם הראשון שלו עבור שיסיידו, Nombre Noir, שהושק בעיצוב שחור ומט.

בשנת 1992, הושק הבושם פורץ הדרך Feminité du Bois, שהפך לאחד הבשמים האייקוניים של סרג' לוטנס. באותה שנה, נפתח בפריז ה- Salons du Palais Royal, חנות קונספט ייחודית שהציגה את בשמי הנישה של סרג' לוטנס.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Serge Lutens‎‏ (@‏‎sergelutens‎‏)‎‏

 

מותג עצמאי: חותם אישי ונועז

בשנת 2000, הקים סרג' לוטנס מותג עצמאי הנושא את שמו. המותג משקף את סגנונו הייחודי והבלתי מתפשר, וכולל בשמים, איפור ומוצרי טיפוח. הבשמים של סרג' לוטנס, לגברים ולנשים, נועדו לחשוף את זהותו האמיתית של הלובש.

כיום, סרג' לוטנס חי במרקש, מרוקו, שם הוא ממשיך ליצור בשמים מעוררי השראה. יצירותיו משקפות את חזונו האמנותי, ומזמינות אותנו למסע ניחוחות ייחודי ומרגש.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתעדכן בכתבות על הנושאים הכי חמים?
הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו!