כולם הגיעו לערב ההשקה בקניון עופר רמת אביב לרגל הפופ־אפ הראשון של מותג האופנה NOODY וחגיגות שלוש שנים למותג שבבעלות היזמית ואשת העסקים אורנה אלוביץ׳. על השטיח (המדומיין) נראו בר רפאלי, יהודה לוי ודנה פרידר, שלי גפני ואופק קאירי, שגב משה, ג׳ני צ׳רוואני, אורנה דץ, מירב פלדמן, רוית אסף, ציפי רומנו, ציפי רפאלי ועוד – רשימת אורחים שממקמת את NOODY היטב במפת המותגים המקומית.
אנחנו, בנות JOUR, היינו שם כדי לראות מה מסתתר מאחורי ההייפ – ובעיקר מה באמת עושה מחטב טוב מתחת לשכבות, כשאף אחד לא רואה, אבל כולם רואים את האפקט.
רגע לפני שהפך לפופ־אפ – איך נולד NOODY?
NOODY הוא מותג ישראלי שהחל את דרכו אונליין והפך בתוך שלוש שנים לתופעה: הלבשה מחטבת יומיומית, בגדי גוף, שורטס ושמלות שנלבשים גם כבייסיק וגם כ”שייפר” מתוחכם. מאחורי המותג עומדת אורנה אלוביץ’, לשעבר אשת פרסום ושיווק, שהקימה את NOODY מתוך צורך אישי לפתרון אופנתי, נוח ומחמיא – כזה שלא דורש לבחור בין נוחות לבין מראה חלק ומדויק.
המותג מגדיר את עצמו כמי ש״הגדיר מחדש את עולם המחטבים והבייסיק״, עם דגש על בדים איכותיים, טכנולוגיות מתקדמות וסגנון נשי ונקי. הפריטים מיוצרים באירופה מבדים נמתחים ללא תפרים, עם פוקוס על רב־שימושיות וקיימות – חולצות ושמלות שנראות מספיק טוב לצאת איתן מהבית, גם כשהן בעצם מחטב.
הפופ־אפ בקניון עופר רמת אביב, שפועל בקומה הראשונה בין 16.11 ל־5.12, מסמן את כניסתו של NOODY לעולם הפיזי אחרי שנים של פעילות אונליין, ומאפשר ללקוחות למדוד, להרגיש את הבדים ולראות מקרוב את קולקציית חורף 25/26: מחטבים חכמים, בגדים מחטבים ופריטי בייסיק יומיומיים – כולל דגמים חדשים מסריג Seamless עבה עם גזרות שנלבשות בכמה דרכים שונות.
מה ראינו בפופ־אפ: שכבה ראשונה שעושה את כל ההבדל
החלל בפופ־אפ מרגיש כמו תרגום פיזי של כל מה שראינו עד עכשיו ברשתות: קיר של גווני ניוד, שחור ו־navy עמוק, סטנדים של בגדי גוף מחטבים, שורטים וחולצות ארוכות, ושמלות שנראות כמו שמלות סריג “רגילות” אבל מחביאות בתוכן אריזה חכמה.
בד נמתח וללא תפרים באזורים הרגישים – כדי להעלים כמעט לגמרי קווי תחתונים ותפרים חותכים.
גזרות קרובות לגוף שמלטפות ולא מוחצות – שייפר שנועד ליישר קווים, לא לשנות מידות.
צבעוניות חכמה – מהפלטת הניוד הקלאסית (שמעלימה את עצמה מתחת לבגדים פתוחים/לבנים) ועד טונים כהים שמתפקדים כטופ בפני עצמו.
זו בדיוק הנקודה שבה מחטב מפסיק להיות “סוד בארון” והופך לפריט אופנה: חולצה מחטבת עם שרוול ארוך שנראית כמו טופ חלק ומדויק לג׳ינס ולבלייזר, או שמלת סריג מחטבת שלא דורשת שכבה נוספת מתחתיה.

למה בכלל צריך מחטב – ומה הוא עושה מתחת לבגד?
כאן נכנסת השורה התחתונה של הכתבה הזו: מחטב טוב לא נועד “לשנות אותך”, אלא לסדר את מה שהבגד שמעליו לא תמיד מצליח לעשות לבד.
מה מחטב איכותי עושה בפועל?
מחליק את הקווים – שמלות סריג, שמלות צמודות, חצאיות עיפרון או מכנסיים בדקים נראים אחרת כשמתחתיהם יש שכבה אחידה שמונעת קפלים מקומטים וקווי תחתונים.
נותן בסיס יציב – תחת ג’קט מחויט, שמלה דקה או חולצת סאטין, מחטב הופך לשכבת בסיס שמחזיקה את המראה במקום, כך שהבגד מעל “נופל” נכון.
משפר יציבה ותחושה – חלק מהמחטבים נותנים תמיכה קלה בבטן ובגב התחתון; התחושה הזו יכולה לתרום גם לדרך שבה אנחנו מחזיקות את עצמנו, תרתי משמע.
מקטין שקיפויות – בגדי גוף ושורטס מחטבים בצבע עור פותרים מראש את הדרמה של “האם רואים משהו באור יום”.
בעידן של היום, מחטב כבר לא חייב להיות בגוון בז’ משעמם שיצא רק לחתונה. מותגים כמו NOODY מדברים על מחטב כאופנת יום־יום – שורטס שמתחת לשמלת חולצה, בודי מחטב שקוף־למחצה שנראה כמו טופ, ושמלות מחטבות שנלבשות בערב בלי עוד שכבה.
NOODY כמשל: מחטבים שיצאו מהארון
אורנה אלוביץ’ עצמה מתארת לא פעם את רגע היסוד של המותג – לעמוד מול הארון ולרצות להרגיש נוח, טבעית ויפה “בדיוק כמו שאני”. NOODY, מבחינתה, נולד מהצורך הזה: פריט שמחבק את הגוף, מחמיא לו, אבל לא דורש מאיתנו להיות "מישהי אחרת" בשביל להיכנס אליו.
המחטבים של NOODY יושבים על הקו הדק בין פריט לבוש ופריט תשתית:
הם מעצבים את הצללית, הם יומיומיים מתאימים לאאוטפיט למשרד, ליציאה או לסידורים, לא רק לשמלת ערב והם חלק מסיפור רחב יותר של קהילה – נשים שמדברות בפתיחות על מה יש מתחת לז’קט, איך הן אוהבות ללבוש מחטב, ואיך נוחות וסטייל כבר לא אמורים להתנגש.
לסיכום: למה שווה לקפוץ לפופ־אפ?
בעינינו, הפופ־אפ של NOODY בקניון עופר רמת אביב הוא פחות “עוד חנות זמנית” ויותר מעבדה קטנה לשכבה הראשונה של הלוק:
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
אפשר לראות ולמדוד מחטבים חכמים ושמלות מחטבות שנראות כמו פריטי בייסיק, להבין מה ההבדל בין גזרות, קומפרשן ובדים ולנסות בפועל את הטריק הכי פשוט לשידרוג מיידי של כל מראה – שכבה אחת נכונה מתחת.
מי שחיה בשילוב שבין נוחות, בסיס חכם וסטייל – תרגיש שם בבית ואם מחטב פעם היה הפריט האחרון שקונים, כאן הוא פתאום הופך להיות הראשון שבונים ממנו את הלוק.