Hermès, יצרנית מוצרי היוקרה הצרפתית הנודעת, ממשיכה לבסס את מעמדה כמותג היוקרה היקר בעולם. עם שווי מותג של 18 מיליארד דולר, הרמס ניצבת בחוד החנית של עולם היוקרה, בזכות שילוב של מורשת עשירה, אומנות מוקפדת, תשומת לב לפרטים ואיכות בלתי מתפשרת.
מורשת של מצוינות
מאז הקמתה בשנת 1837 כבית מלאכה לרתמות בפריז, הרמס שמרה על מחויבותה לאיכות ולמצוינות. החברה, שנוסדה על ידי תיירי הרמס, שירתה בתחילה את האצולה האירופית, וסיפקה אוכפים, רתמות וציוד רכיבה מעור. כיום, מגוון המוצרים של הרמס כולל מוצרי עור, אביזרי לייף סטייל, רהיטים, בשמים, שעונים, תכשיטים, ביגוד ואוכפים.
הסיפור של הרמס החל בשנת 1837 עם תיירי הרמס, שהקים עסק משפחתי לייצור אוכפים ומוצרי עור איכותיים. בתחילת המאה ה-20, הנכד אמיל-מוריס הרחיב את העסק לתחומים חדשים כמו רהיטים ואופנה, תוך שיתוף פעולה עם לואיס רנו ואטורה בוגאטי. המשפחה המשיכה לפתח את המותג, ורוברט דיומא הוסיף צעיפים ועניבות בשנות ה-30. ז'אן-לואי דיומא, יחד עם בני דודיו, הוביל את החברה לגבהים חדשים החל משנת 1978.
ייחודו של המותג טמון במסורת המשפחתית החזקה, בה כל יורש מתחיל את דרכו כשוליה בייצור, צובר ניסיון מעשי לפני שהוא נכנס לתפקידי ניהול. מורשת זו, שנשמרה בקפידה על ידי משפחת הרמס-דומא, מבטיחה את המשך המצוינות והחדשנות של המותג האייקוני.

אומנות ללא פשרות
אחד מעמודי התווך של פילוסופיית המותג של הרמס הוא האומנות. כל מוצר מיוצר בעבודת יד על ידי אומן יחיד, בתהליך קפדני שנמשך שעות רבות. החברה מקפידה על שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר, כמו משי המיוצר בחוות הרמס בברזיל.
"אין לנו מדיניות של תדמית, יש לנו מדיניות של מוצר", אמר ז'אן לואי דיומא, מנכ"ל הרמס לשעבר, וסיכם את פילוסופיית המותג. "הכוח העיקרי של המותג הוא האהבה לאומנות", הוסיף אקסל דיומא, המנכ"ל הנוכחי.

חדשנות פורצת דרך
הרמס לא מפסיקה לחדש ולהפתיע. החברה משקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים ושיתופי פעולה יצירתיים. בין החידושים האחרונים ניתן למנות את קולקציית Apple Watch Hermès, מעבדת חדשנות בניו יורק הבנויה מחומרים בני קיימא, ופרויקט "Petit H" המעודד מיחזור יוקרתי של חומרי גלם.
"אני חושב שחפצי הרמס הם רצויים כי הם מחברים אנשים מחדש לאנושיות שלהם… הלקוח שלנו מרגיש את הנוכחות של האדם שיצר את החפץ, ובו בזמן החפץ מחזיר אותו לרגישות שלו, כי זה נותן לו הנאה דרך החושים שלו", אמר פייר-אלכסיס דיומא, המנהל הקריאטיבי של הרמס.

אתגרים והזדמנויות
למרות הצלחתה, הרמס ניצבת בפני אתגרים שונים. אחד האתגרים העיקריים הוא ההתעניינות המתמשכת של LVMH, קונצרן היוקרה המתחרה, בהון החברה. בנוסף, הרמס פועלת להרחיב את פעילותה בסין ולחזק את מעמדה בתחום השעונים וקטגוריות מוצרים נוספות.
אסטרטגיה עסקית משפחתית
הרמס היא עסק משפחתי מצליח שפועל כבר שישה דורות. החברה שומרת על ערכים חזקים, גאווה משפחתית, מבנה פיננסי איתן ותקשורת פתוחה. "העסק המשפחתי של הרמס מנוהל על פי העיקרון של מונרכיה דמוקרטית", נכתב בהודעה לעיתונות.

הרמס, מותג היוקרה הצרפתי הנודע, השיק בושם חדש לאישה בשם BARÉNIA באירוע מפואר בפריז. בין האורחים הנרגשים הייתה אירה סימונוב, משפיענית ישראלית מובילה, שנבחרה לשמש כשגרירה באירוע היוקרתי. סימונוב תיארה את החוויה כחלום שהתגשם: "מהרגע שנחתתי, הרגשתי את הקסם באוויר. הרמס חשבו על הכל, עד הפרטים הקטנים ביותר". היא התפעלה מההקפדה על הפרטים, החל מהמלון המפואר ועד לדיילות עם צעיפי הרמס שקיבלו את פני האורחים ברכבת. האירוע עצמו נערך בוילה מהממת כשעה מפריז, מעוצבת באלגנטיות המזוהה עם המותג.
הבושם החדש BARÉNIA מתואר כניחוח חושני המבטא נשיות חופשייה, אישה ששום דבר לא יכול לעצור אותה. השילוב הממגנט של חוזק ורכות מעניק תחושה של מגע עור לעור. מדובר ביצירה אמנותית המתכתבת עם הקו העיצובי של הרמס בשנים האחרונות.
סימונוב שיתפה בהתרגשות: "היה מרגש לשמוע את הפרפומרית הראשית של בית האופנה, כריסטין נגל, מספרת על ההשראה מאחורי הניחוח החדש, וכיצד הם הצליחו לקלוע בדיוק לרוח המותג".
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:

הרמס היא מותג יוקרה אייקוני שממשיך לבסס את מעמדו כמותג היוקרתי ביותר בעולם. עם מורשת עשירה, אומנות מוקפדת, חדשנות פורצת דרך ואסטרטגיה עסקית משפחתית, הרמס צפויה להמשיך ולשגשג בשנים הבאות.