כתר בקמפיין AI חדשני ליום האישה 2025: "שוויון הוא לא דמיוני"

179

כתר בקמפיין AI חדשני ליום האישה 2025: "שוויון הוא לא דמיוני" | jour-magazine.co.il
קרדיט צילום יאיר צימרמן

קמפיין פורץ דרך משלב בינה מלאכותית כדי להמחיש את המציאות המתקדמת של נשים בתעשייה הישראלית

בימים בהם הגבולות בין מציאות ומציאות מדומה מיטשטשים, כתר יוצאת בקמפיין עוצמתי ליום האישה 2025, תחת הכותרת "שוויון הוא לא דמיוני". הקמפיין החדשני משלב בינה מלאכותית (AI) כדי להמחיש כיצד שוויון מגדרי בתעשייה ובחברה הישראלית יכול להפוך מחזון עתידי למציאות חיה ונושמת.

הקמפיין, שנוצר בשיתוף פעולה עם דנה ישראלי, מומחית תוכן ויוצרת AI, צולם במפעלי כתר בכרמיאל ובאלון תבור. הוא מציג שמונה נשים מעוררות השראה – מור פירטל, לנה בירגר, ניסאן חאיק, הדר פישר, אולגה שפירא, רנא דלאשה, קיאן כריים ונור זועבי – המייצגות יחד שנות ניסיון רבות בתעשייה, לצד הדור הבא של הנשים המובילות בישראל.

בתחילת הסרטון, שתי דמויות AI נשיות מציגות נתון מדהים: 65% מהנהלת מטה כתר מורכבת מנשים. רגע לאחר מכן, הדמויות הווירטואליות מתחלפות בנשים אמיתיות מקבוצת כתר, וחושפות שהנתון המרשים אינו חלום רחוק, אלא המציאות הקיימת בחברה כבר היום. הסרטון ממשיך להציג נתונים נוספים שבתחילה נראים דמיוניים, אך ככל שהנשים האמיתיות מופיעות, מתברר שזהו ההווה של כתר: 60% ממהנדסי היצור הן מהנדסות, ו-30% מהעובדות משתתפות בתוכניות פיתוח והכשרה. כמו כן, באזור הייצור מועסקות 31% נשים, לעומת 13% בשנת 2020 – עלייה משמעותית המעידה על מחויבות אמיתית לקידום נשים.

הקמפיין מדגיש את הפער בין השאיפה הכללית לשוויון מגדרי במשק, לבין המציאות המתקדמת הקיימת בכתר, שבה ייצוג נשי משמעותי כבר הפך לעובדה. זו השנה החמישית שכתר יוצאת במהלך תקשורתי שמטרתו להעלות את המודעות לנושא מיקומן של נשים בתעשייה הישראלית, פערי השכר וההזדמנויות.

אודיה כץ, מנהלת מפעל כתר יקנעם, משתפת: "כמנהלת שהגיעה מרקע דתי, לא היו לי מודלים רבים להשראה. היום, כמנהלת מנוסה, אני יודעת שהכוח האמיתי טמון בהקשבה ושאלת שאלות ללא אגו. אני מאמינה שהחיבור והתמיכה ההדדית בין נשים בתעשייה הם המפתח לשינוי אמיתי."

לנה בירגר, יזמית ומנהלת פיתוח במרכז החדשנות של כתר, מוסיפה: "החדשנות עבורי היא דרך חיים. כשאבי יצר כלי נגינה מחפצים שמצא, הוא לימד אותי שיצירתיות יכולה לצמוח גם מהמקומות הבלתי צפויים. כמובילת חדשנות, אני מאמינה שהיכולת לראות הזדמנויות במקום מגבלות היא המפתח להצלחה."

כתר מובילה שינוי אמיתי באמצעות:

  • העדפה מתקנת לגיוס נשים בכל משרה פתוחה.
  • השוואת שכר יזומה לשכר הממוצע של גברים בתפקיד מקביל, כולל תיקוני שכר רטרואקטיביים.
  • תוכניות פיתוח והכשרה משמעותיות בהן משתתפות כ-30% מעובדות החברה.

הקמפיין "שוויון הוא לא דמיוני" הוא קריאה לפעולה, המזמינה חברות וארגונים נוספים להצטרף לכתר ביצירת מציאות שוויונית יותר עבור כולן.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתעדכן בכתבות על הנושאים הכי חמים?
הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו!