האם תיקי מעצבים באמת הפכו נדירים?

183

האם תיקי מעצבים באמת הפכו נדירים? | jour-magazine.co.il
צילום אינסטנגרם @panthega

בנוף היוקרתי המתפתח ללא הרף, שבו מותגים מתחרים לא רק על איכות אלא גם על בלעדיות, תיקי מעצבים הפכו לגביעים האולטימטיביים. פריטים נחשקים אלה הופכים לנדירים כל כך, שהם ניצודים באופן פעיל על ידי חובבי אופנה. עולה השאלה: האם מחסור זה הוא תוצאה של ביקוש מוגבר וייצור מורכב, או שמא מדובר באסטרטגיית שיווק מכוונת שנועדה ליצור אשליה של מחסור? בואו נעמיק בסוגיה המרתקת הזו.

ברשתות החברתיות, אנו נתקלים לעיתים קרובות בסרטונים שבהם בעלים נלהבים מתהדרים במציאות הנדירות שלהם ממותגי בוטיק ידועים. משתמשת טיקטוק אחת, לאחר שרכשה תיק לואי ויטון, מתגאה בכך שהפריט שלה הוא היחיד בארצות הברית. טענות כאלה אינן נדירות ומתפרשות על פני מותגים כמו אלייה, לואוה, שאנל, בלנסיאגה, ז'קמוס ובוטגה ונטה. כיום, תיקים אלה נתפסים לא רק כסמלי סטטוס אלא כסמלים של נדירות קיצונית. אבל האם פריטים אלה באמת בלתי נגישים כפי שהם מוצגים באינטרנט?

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎JA Fashion & Co.‎‏ (@‏‎jafandco‎‏)‎‏

 

מומחים חושפים שתעשיית היוקרה, ובמיוחד ייצור התיקים, התמודדה עם אתגרים משמעותיים במהלך מגפת הקורונה. שרשרות הייצור שובשו, מה שהוביל למחסור זמני באספקה. פרנק דלפל, מנהל תוכנית המאסטר בניהול אופנה ויוקרה ב-IFM, מציין כי לאחר צניחה בביקוש במהלך המגפה, חל התעוררות חדה בעניין במוצרי יוקרה. גל זה גרם למחסור, במיוחד עם עליית מחירי חומרי הגלם, כולל עור. תעשיית העור עצמה התמודדה עם עיכובים עקב ירידה בגידול משק חי, שהביאה לירידה בזמינות החומרים.

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎JA Fashion & Co.‎‏ (@‏‎jafandco‎‏)‎‏

 

עם זאת, הבעיה חורגת מעבר לחומרים בלבד. אסטרטגיות שיווק היוצרות תשוקה באמצעות מחסור נתפס ממלאות תפקיד מכריע. אנו עדים לאוספים במהדורה מוגבלת עם תגי מחיר גבוהים המגבירים את תחושת הייחודיות והבלעדיות. מומחים, טוענים שהמחסור בפועל פחות חמור מכפי שהוא נראה. היא מציינת שאנשים רבים עדיין יכולים לרכוש הרמס בירקין או קלי, גם אם הם אינם לקוחות קבועים. למרות ההאשמות כי מותגים כמו הרמס מגבילים בכוונה את הגישה למוצרים, ברטו מדגישה מציאות אחרת: צרכנים רבים אינם מצליחים לתפוס את הזמן הרב, המיומנות והמשאבים הנדרשים לייצור תיקים אלה.

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Cally Palmer‎‏ (@‏‎callypalmertrends‎‏)‎‏

 

בעולם שבו המדיה החברתית הפכה את תצוגת היוקרה לכל מקום, הדור הצעיר תופס מותגים יוקרתיים כנגישים יותר. בתי אופנה מגיבים על ידי הגברת אפקט המחסור, העלאת מחירים והגבלת הזמינות. כתוצאה מכך, תיקי גביע אלה אינם רק הצהרות אופנה אלא סמלים אמיתיים של מעמד חברתי, מה שמגביר עוד יותר את הביקוש.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתעדכן בכתבות על הנושאים הכי חמים?
הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו!