מעצב האופנה דורון אשכנזי משיק את קולקציית הקיץ החדשה שלו לשנת 2025, תחת השם "מרחב נשימה". הקולקציה מושפעת מהנושאים המעסיקים אותנו בתקופה זו – הבית, הסביבה הטבעית, המרחב הבטוח והקרוב, והרצון לנשום לרווחה.
אשכנזי בחר בשקד ביטון, כוכב "חתונה ממבט ראשון", להוביל את קמפיין הקולקציה. החיבור בין השניים נוצר לאחר שביטון בחר בעיצוב של אשכנזי לחתונה הטלוויזיונית שלו. הקולקציה מצולמת בסביבתו הטבעית של ביטון – ביתו, הטבע הסובב אותו והים.
הקולקציה מתאפיינת בצבעים טבעיים ורכים, המחוברים לאדמה, למים ולשמיים: גווני בריק, אקווה ולבן שולטים. הגזרות נינוחות ומאפשרות תנועה חופשית. הבדים הנבחרים הם פשתן וויסקוזה נעימה, בהדפסים עדינים ובצבעי אדמה חלקים. ניתן למצוא בקולקציה חליפות בגזרה ישרה ובסגנון דאבל ברסט נוח, מכנסיים וברמודות עם קפלים, וחולצות כפתורים מכותנה ותחרה שקטה. סימן ההיכר של אשכנזי, הבנדנה או הצעיף הקטן הקשור לצוואר, מוסיף טוויסט טרנדי.

דורון אשכנזי הוא מעצב ויוצר מוביל, בוגר האקדמיה לאמנות בפירנצה, שם למד בין השנים 1983-1987, ולאחר מכן התמחה בחייטות באיטליה. בשנת 1989 השיק את קולקציית בגדי הגברים הראשונה שלו בתל אביב.

אשכנזי חוקר כבר למעלה מ-30 שנה את עולם החייטות המסורתית, ובוחן את החיבור שלה לקהל העכשווי. השפה העיצובית שלו משלבת בין עיצוב איטלקי מוקפד, ערכי לבוש ים-תיכוניים והווי תל אביבי. הפריטים מיוצרים בסדרות קטנות ומתחלפות, מתוך מחשבה על דיוק, רלוונטיות וקיימות.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
החייטות האורבנית היא ליבת המותג של אשכנזי, ומבטאת את הקרבה לשולחן העבודה, לגזירה, לעבודת הידיים ולתשומת הלב לפרטים הקטנים. במקביל לעיצוב תחת המותג הנושא את שמו, אשכנזי מעצב תלבושות לסרטי קולנוע, מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול. הוא עבד עם אמנים ויוצרים מובילים בארץ, וזכה בפרס אופיר על התלבושות לסרט "ביקור התזמורת". בין האמנים והיוצרים שעבד איתם ניתן למנות את שמי זרחין, יוסף פיצ'חדזה, ערן קולירין, נדב לפיד, נגה ארז, אסף אבידן, טיפקס, הדג נחש, ברק מרשל ועוד.
אשכנזי מרצה במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, ומעביר את הידע והניסיון שלו לדורות הבאים של מעצבים צעירים, בקורסים "לבוש.ה לבמה" ו"סופר הירו". במסגרת הקורסים הוא משתף פעולה עם הרכבי מוזיקה, ומלווה פרויקטים לבגדי גברים.