צריך להיות משוגע אמיתי כדי לפתוח הופעת בכורה היסטורית בחליפה אפורה וקופסתית – אבל מתייה בלייזי עשה בדיוק את זה. הערב בפריז, עם קולקציה שבין פשטות לתעוזה, בלייזי הצליח להזכיר לעולם למה המותג שאנל הוא לא רק בית אופנה – אלא רעיון שנוגע בלב ההיסטוריה של נשים, אלגנטיות וחופש.
רגע שהעולם דיבר עליו
תעשיית האופנה עצרה לרגע את נשימתה כשהתצוגה נפתחה. על מושבי הגראן פאלה ישבו ניקול קידמן, טילדה סווינטון, ג’ני מ־BLACKPINK, ג’וליה לואי־דרייפוס, פדרו פסקל וראף סימונס – כולם באו לראות איך בלייזי, המעצב השלישי בלבד בתולדות הבית, מתמודד עם אחת המורשות האיקוניות בעולם האופנה.
מורשת של מאה שנה ופרק חדש
אחרי גבריאל שאנל, ששחררה נשים מאילוצי הלבוש של זמנה, וקרל לגרפלד, שחתם ארבעה עשורים של יצירה בלתי נשכחת, בלייזי נכנס למקום טעון. הוא לא ניסה לחקות – אלא לפרק ולבנות מחדש. החליפה האפורה לא ניסתה להרשים, אלא לזקק את מהות הבית: עוצמה שקטה, גמישות מחשבתית ואסתטיקה נקייה שמדברת בעד עצמה.
שיעור באיזון מושלם
בלייזי סיפר כי חקר את הפילוסופיה של קוקו שאנל – את הדרך שבה שאבה השראה מבגדי גברים כדי להגדיר נשיות חדשה. הקולקציה החדשה עשתה בדיוק את זה: ז’קט קצר עם שרוולים מגולגלים, עגילי פונפונים שמוסיפים טוויסט שובב, ותיק “מעוך” שנראה כאילו נשלף ממעמקי הארכיון – כולם יחד מספרים סיפור של מודרנה שמביטה אחורה באהבה.
בלייזי לקח את הסמל המזוהה ביותר של שאנל – הטוויד – ונתן לו חיים חדשים. הז’קטים הפכו רכים וזורמים יותר, החצאיות התפרקו לפרנזים, והצבעוניות נע בין אפור־כחול למתכתי עדין. חצאיות שקופות, כובעי חרצית ותיקים מרוסקים הפכו את התמונה כולה לקלילה, עכשווית ונועזת. שאנל נותרה נאמנה לעצמה – רק פחות צפויה.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
שאנל נוסקת מחדש
בלי דרמה מיותרת ובלי רעש תקשורתי מוגזם, בלייזי הצליח להעביר מסר ברור: האישה של שאנל לא צריכה להתאמץ כדי להיראות יוצאת דופן. היא פשוט כזו. אחרי התצוגה הזו ברור – העתיד של הבית נראה בהיר, מדויק, ובעיקר – נאמן למהות: חופש, תחכום ונשיות שמתחילה בחליפה אפורה אחת.