מהפכת הבינה המלאכותית של האופנה: גישור בין טכנולוגיה ויצירתיות
בינה מלאכותית היום חלק בלתי נפרד מהאופנה – במיוחד כשמדובר בתעשייה עצמה. על ידי שינוי האופן שבו עיצוב אופנה וקמעונאות מתבצעים, AI מבטיחה מהפכה ענקית. לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לשפר משמעותית את הדרכים שבהן מותגים יוצרים קולקציות על ידי מתן אפשרות לעיצוב אופנה, שירותי הדפסה לפי דרישה ואפשרויות התאמה אישית. בעוד שבאופן מסורתי תחום האופנה הסתמך על עיצובים ידניים, פתרונות המופעלים על ידי בינה מלאכותית מציעים דרכים חדשות להמשיך בייצור בזמנים חסרי תקדים. משימוש בתמונות של אוספים קודמים ונתוני לקוחות כדי ליצור השראה עיצובית חדשה, דרך מעקב אחר מגמות עכשוויות – בינה מלאכותית היא כלי רב ערך כאשר כוח אדם פיזי אינו אפשרי. מעצבים משתפים פעולה עם AI כדי לפרוץ את גבולות היצירתיות שלהם. תארו לעצמכם אלגוריתמים AI שיכולים לחזות מגמות עתידיות על ידי ניתוח נתוני אופנה עדכניים או כלים שיכולים ליצור עיצובים מורכבים מעבר ליכולות האנושיות. שיתוף הפעולה הזה אמור להגדיר מחדש את 'הוט קוטור', מה שהופך אותו לשילוב של כושר המצאה אנושי ודיוק אלגוריתמי.
ישנם יתרונות רבים לעיצוב אופנה בינה מלאכותית, שכן מעצבים וחברות ממשיכים לחפש דרכים חדשות ליישם את הטכנולוגיה בתהליכים שלהם. כמה מהיתרונות של עיצוב אופנה בינה מלאכותית כוללים: מלאי מצומצם – יצרני בדים יכולים כעת להתאים בביטחון את העיצובים והצבעים שלהם לטעמם של הלקוחות, הודות לתובנות מפתח מחיזוי מדויק. זה לא רק עוזר להפחית את המחירים לפריט אלא גם למזער את המלאי שלא נמכר. תחזיות מגמה טובות יותר – על ידי שימוש בטכנולוגיית חיזוי מתקדמת, המוכרים והחברה יכולים לחשוף תובנות חזקות לגבי מגמות עתידיות. על ידי מינוף נתונים מפלטפורמות מדיה חברתית ומכירות מסחר אלקטרוני, הם מצוידים טוב יותר לחזות התנהגות צרכנים. ידידותית לסביבה – על ידי מינוף מודלים גנרטיביים למודרניזציה של תהליך הייצור, ניתן לעצב מוצרים בצורה ידידותית לסביבה. אילוצים חכמים ומחמירים יותר מאפשרים לנו להפיק יותר בפחות – ייצור מוצרים איכותיים בהפחתת הפסולת וביעילות מוגברת.

בשיתוף פעולה ייחודי בין ענקית הטכנולוגיה Samsung והמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, הוצג בערב חגיגי שכלל פאנל מומחים ותצוגת אופנה המשלבת אופנה עילית ובינה מלאכותית, שהדגימו את השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין יצירתיות.
המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר החליטה לקחת את הקשר הזה צעד קדימה ולשלב בינה מלאכותית כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. החודש יושק השותפות עם ענקית הטכנולוגיה Samsung, שאחת ממטרותיה היא לימוד השילוב בין טכנולוגיה לאופנה שמעצימה את המעצבים ומאפשרת להם לפתח מיומנויות בטכנולוגיות חדשות ולהציע תובנות אופנתיות מתוך הבנת פרדיגמות העיצוב הדיגיטליות.
שיתוף פעולה פורץ דרך: בינה מלאכותית פוגשת עיצוב אופנה
הקורס בהובלתן של המרצות מאיה ארזי, מירב גזית והלן סופרין, בחן את ההשפעות המרתקות של טכנולוגיות שונות על תהליך העיצוב, ושם דגש על שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, כגון סריקות תלת מימד, תוכנות וירטואליות ואמצעי ייצור דיגיטליים. ביוזמת אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה, ומיה סגל, דוברת סמסונג ישראל, ניתנו לסטודנטים מכשיר גלקסי S24 של חברת סמסונג שמציע כלים AI חדשניים וחווייתיים שיכולים לסייע גם בתהליכי עבודה של מעצבי אופנה. כנקודת מוצא, 12 הסטודנטים התבקשו לבחור מקום או אובייקט בעל משמעות עבורם ("מקדש"). הם סרקו אובייקט ספציפי מתוך המרחב בתוכנות תלת מימד, ועברו תהליך עיצוב דיגיטלי חופשי ואינטואיטיבי, תוך תרגום השראות ורעיונות מורכבים למודלים תלת-ממדיים לסימולציות ריאליסטיות.
כך לדוגמא רון דבורה בחרה בחדר שלה, ובנורה של מנורת הלילה שלה, שהזכיר לה את הפחד מהחושך עוד מילדותה. בדגם שעיצבה הביאה לידי ביטוי את השקיפות של הנורה וצורתה התלת מימדית, שבאים לידי ביטוי בשקיפות בד האורגנזה ועצמות סיליקון לאורך הדגם שהדגימו את חוטי הלהט של הנורה.
אווה דגני בחרה כמקום המעניק לה כח את בית הקיץ של משפחתה בליטא, בו בלתה בילדותה, והיה מוקף גינה פורחת עם פרחים מסוגים וצבעים שונים, אותן היתה מציירת. היא בחרה שלושה פרחים שציירה והפכה אותם להדפסים על השמלה שעיצבה. הפרחים מחוברים לשמלה במגנטים הניתנים להפרדה וחיבור מחדש.
מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל "סמסונג גאה להיות שחקנית מובילה במהפכת הבינה המלאכותית, הן בטכנולוגיות פורצות דרך שאנו משלבים במכשירים שלנו, והן בשיתופי פעולה ייחודיים כמו התצוגה המשותפת עם המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. אנו מאמינים שבינה מלאכותית צריכה להיות נגישה לכל אחד, וכי שיתופי פעולה אלו יובילו לפריצות דרך משמעותיות בעולם האופנה ובטכנולוגיות העתיד."

אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה "אנו מקדמים בברכה את העולם הטכנולוגי שהתפרץ לחיינו בשנים האחרונות ושמחים להוביל יחד עם סמסונג ישראל את השימוש בטכנולוגיה טלפונית ליצירת תכנים חדשים בעיצוב אופנה. אלה ועוד , פותחים אפשרויות חדשות ומרתקות עבור דור העתיד של מעצבי האופנה, ומאפשרים להם ליצור בגדים בעלי גזרות חדשניות שאינן יכלו להתקיים ללא השימוש הטכנולוגי בתהליך העיצוב. שיתוף הפעולה פורץ הדרך בין הטכנולוגיה החדשה של סמסונג לתחום האופנה מוביל את הדרך לעולם אופנה חדשני ומרתק.
האירוע התקיים בהפקת מוטי רייף ודניאלה בסל והוצגו תוצרי הקורס, הן פיזיים והן דיגיטליים. בטרום התצוגה התקיים פאנל מומחים בנושא עתיד תעשיית האופנה באספקט הטכנולוגי בכלל ובעידן ה- AI בפרט. בפאנל לקחו חלק חוקר האופנה לירוי שופן, המעצבת והאומנית מירב שחם, מעצבת האופנה מאיה ארזי ובהנחיית הצלם ויוצר התוכן מטעם סמסונג, עידו איזק.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:

בקורס לקחו חלק 12 סטודנטיות – ניצן אייזנמן, דריה ג'ינו, גל גריסק, רון דבורה, נוגה וונגריק, ויטקאוסקייטה אווה, עמית לוי, מאי עזריה, עומר פז, מיכל צפניוק, שירה רזניקוב, אור שמואלי.