העיר מונטריאול, קנדה, היא אולי לא הדבר הראשון שעולה לראש כשחושבים על מרכזי אופנה לוהטים, אבל דווקא משם צמח אחד המותגים הכי מסקרנים ובועטים בתעשיית המשקפיים של היום: Vintage Frames. עכשיו, המותג הזה, שהפך מזמן לסמל סטטוס בינלאומי ולאייקון אופנתי בזכות עצמו, עושה עלייה לישראל ומביא איתו בשורה מרעננת וחוצפנית במיוחד לחובבי הסטייל המקומיים.
מאחורי הטירוף הזה עומד קורי שפירו, דמות צבעונית במיוחד, סטייליסט ואושיית תרבות שזכה לכינוי "Bad Boy of Optical". שפירו, שגדל ברחובות מונטריאול, צבר לאורך השנים ארכיון ענק ונדיר של משקפי וינטג' – כנראה אחד הגדולים בעולם. במקום לשמור עליהם רק מאחורי זכוכית, הוא החליט לנצל את האוצר הזה כדי ליצור משהו חדש לגמרי. ב-2008 הוא הקים את Vintage Frames, מותג שלקח את ההיסטוריה כנקודת מוצא, ועיצב משקפיים חדשים לגמרי בהשראת העשורים הכי אייקוניים – משנות ה-50 ועד תחילת שנות ה-2000.
המוטו של Vintage Frames ברור וחד: לשמור על העבר, לעצב את ההווה, ולהפוך כל זוג משקפיים לפריט שמבטא מי אתה באמת. הם לא רק אביזר אופנתי, אלא אמירה. המסגרות מיוצרות בשיטות מסורתיות משנות ה-70, רובן עבודת יד, בשילוב טוויסטים עיצוביים חדים וחומרי גלם יוקרתיים. ההשפעה ברורה: תרבות ההיפ הופ, הפופ והרחוב נמצאת עמוק ב-DNA של המותג, וזה ניכר בכל דגם ודגם.
החיבור של המותג לעולם המוזיקה והאופנה הדוק במיוחד. רשימת המעריצים כוללת שמות כמו פראל וויליאמס, ג'יי זי, ריהאנה וקניה ווסט – כולם אמנים שיודעים דבר או שניים על סטייל וביטוי עצמי. "משקפיים נועדו להתאים לאישיות שלך, לא רק לפנים שלך", מסביר שפירו, ומסכם למעשה את הפילוסופיה מאחורי Vintage Frames. אלה משקפיים שלא באים רק כדי שתראה איתם טוב, אלא כדי שתספר איתם סיפור, שתצהיר אמירה ותייצר נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה.

קולקציית אביב-קיץ 2025, שמושקת כעת בישראל על ידי Shaldag Eyewear, היא חגיגה של נוסטלגיה מתוחכמת ופאנץ' מודרני. היא מביאה איתה משב רוח נועז ופרשנות עכשווית לעולמות הווינטג' וההיפ הופ. תחשבו על דגמים דרמטיים, כאלה שפשוט אי אפשר להתעלם מהם – בדיוק למי שלא חושש לבלוט, להביע את עצמו ולשבור את כל המוסכמות האפשריות.
הקולקציה החדשה משחקת עם ניגודים: מצד אחד, עיצובים עבי מסגרת, מחודדים, כמעט תיאטרליים, ומצד שני, קווים נקיים ועדינים יותר שמתכתבים עם האלגנטיות של שנות ה-70 וה-90. כל דגם הוא בעצם מחווה לתקופה אחרת, לאייקון אחר – מרפרנסים לאולד-סקול ראפ, דרך הוליווד של תור הזהב, ועד אייקוני סטייל נצחיים כמו אלטון ג'ון או ג'וסי ג'יי.
ה-DNA המוכר של המותג ניכר בכל פריט: משקפיים שהם סטייטמנט, עם פרופיל דומיננטי, עדשות בצבעים מתחלפים, שילובים מפתיעים של זהב 24 קראט, טקסטורות בלתי צפויות ושמות דגמים שנחרתים בזיכרון, כמו The Don Dada, Fast Money, Glam Caviar ו-V$1.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
האיכות, כמו תמיד, ללא פשרות. כל זוג מיוצר באיכות הגבוהה ביותר, תוך שימוש בחומרי גלם כמו אצטט איטלקי, מתכות יוקרתיות ועדשות עם הגנה אופטית מתקדמת. שימו לב לפרטים הקטנים: חריטות פנימיות ייחודיות, נרתיקים ממותגים ומראה כללי שצועק Vintage Frames: ביטוי עצמי, אומץ, סטייל שחוצה זמנים, ומסגרת שהיא לא סתם אביזר – היא חלק בלתי נפרד מהאישיות של מי שמרכיב אותה.
הקולקציה הזו לא נועדה כדי שתשתלב בהמון. היא נועדה להוביל. כל זוג משקפיים הוא הצהרה, ומי שבוחר להרכיב אותם – כנראה יודע בדיוק מי הוא, או לפחות מוכן לצאת למסע מרתק כדי לגלות. את קולקציית הקיץ הפרועה של Vintage Frames אפשר למצוא כעת בחנויות האופטיקה הנבחרות ברחבי הארץ.