בעוד שדור ה-Z מוביל את הדרישה לקיימות וליכולת לעקוב אחרי מקור הבגדים והאביזרים שלהם, תעשיית האופנה מתמודדת עם מאבק בין אופנה מהירה לסגנון נצחי.
דמיינו את זה: קניתם את נעלי האדידס סמבה לפני כמה חודשים. אהבתם אותן. לבשתם אותן לכל מקום. אבל עכשיו, אחרי שראיתם את כולם לובשים את אותו הדגם, אתם מתחילים להרגיש שהן כבר לא "אתם". מה עכשיו? האם תדחפו אותן לתחתית הארון בתקווה שיהפכו באופן קסום לפריטי וינטג'? האם תמכרו אותן למרבה במחיר, או שאולי תנסו ללבוש אותן שוב עם פרספקטיבה חדשה?
זוהי חידה שרבים מאיתנו מתמודדים איתה בעידן של סיפוקים מיידיים וטרנדים אופנתיים המונעים על ידי הרשתות החברתיות. כולנו היינו שם, גוללים בפידים שלנו, רואים את הפריט החובה האחרון ומרגישים את הצורך הדחוף להחזיק בו, רק כדי למצוא את עצמנו מאוכזבים כמה שבועות לאחר מכן.
התיאוריה פשוטה: רק בגלל שצללית לעיניים כבר לא הדבר הכי חם בטיקטוק, זה לא אומר שאתם לא יכולים להשוויץ בה. בסופו של דבר, חשוב שתרגישו טוב כשאתם לובשים אותה. אבל, כמובן, למציאות יש דרך משעשעת לסבך את העניינים. שטף הטרנדים החדשים יכול לגרום לנו להרגיש שמה שיש לנו אף פעם לא מספיק.
אז מה אנחנו עושים כשאנחנו כבר לא אוהבים את פריטי האופנה שאהבנו פעם? יש כמה אפשרויות. אנחנו יכולים לחכות שהם יהפכו לווינטג' – כי, בואו נודה בזה, כל מה שיוצא מהאופנה חוזר אליה בסופו של דבר. תראו את נעלי פומה ספידקט הקלאסיות, שחוזרות לאופנה אחרי שנים של היעדרות. מעריצים רבים שמרו על הזוגות שלהם, בידיעה שהם יחזרו להיות אופנתיים מתישהו. לחלופין, נוכל למכור את הפריטים המשומשים שלנו. יש אינספור פלטפורמות שבהן אפשר למכור בגדים ואביזרים יד שנייה, לתת להם חיים חדשים ולהרוויח קצת כסף תוך כדי. או שאנחנו יכולים פשוט לשמור אותם ולנסות למצוא דרכים חדשות לעצב אותם, לתת למלתחה שלנו טוויסט חדש בלי לקנות פריטים חדשים.
אבל אולי המסר החשוב ביותר הוא הצורך בצריכה מושכלת יותר. בעולם של אופנה מהירה, קל להיסחף בטרנדים האחרונים. אבל אם ניקח צעד אחורה ונשקול האם אנחנו באמת אוהבים משהו – והאם נמשיך לאהוב אותו – נוכל לחסוך לעצמנו חרטות עתידיות על הבגדים בארון שלנו.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
פוסט משותף על ידי 🔲Vintage Trends Studio🔲 (@vintage_trends_studio01)
שמעתי פעם סטייליסטית אומרת: "הדבר המעניין בעבודה שלי הוא שהוא מאפשר לי לראות אילו בגדים, אביזרים או טרנדים נשמרים לאורך זמן. נעלי בלט, חולצות מכופתרות, ג'ינס בגזרה נמוכה – הדברים האלה תמיד חוזרים". ישנה תחושה של שחרור מסוימת כאשר מתרחקים מהטירוף של אופנה מהירה וטרנדים של מדיה חברתית. בעבר, חיפשנו השראה במגזינים, ספרים או טיולים, תוך התאמת סגנונות לטעמנו ולצרכים שלנו. כעת, זה קל כמו להרים את הטלפון ולראות מה חם בצד השני של העולם. אבל עם הנוחות הזו מגיע הלחץ לעדכן כל הזמן את המלתחה שלנו.
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:
בסופו של דבר, המפתח הוא איזון. אימצו את הטרנדים שמדברים אליכם, אבל אל תרגישו לחוצים להיפטר מפריטים רק בגלל שהם לא הלהיט של החודש. אופנה היא מחזורית, ומה שיוצא היום עשוי להיות בפנים מחר. וחשוב מכל, לבשו מה שגורם לכם להרגיש טוב. כי בסופו של דבר, ביטחון עצמי אף פעם לא יוצא מהאופנה.
אז בפעם הבאה שתסתכלו על נעלי האדידס סמבה שלכם ותרגישו צביטה של חרטה, זכרו: תמיד יש טרנד נוסף מעבר לפינה, ומה שחשוב באמת הוא איך אתם מרגישים בעור שלכם (ובנעלי הספורט).