ורסאצ'ה לובשת פראדה: מבט מבפנים על האימפריה שמגדירה מחדש את הסטייל

ורסאצ'ה לובשת פראדה: מבט מבפנים על האימפריה שמגדירה מחדש את הסטייל | jour-magazine.co.il
צילום מסך אינסטנגרם Kit Connor wears @Prada

הידיעה שקבוצת פראדה רוכשת את בית האופנה ורסאצ'ה הרעידה את עולם האופנה, אבל היא בעיקר הדגישה את הכוח והחזון המדהימים של הקבוצה האיטלקית הזו. כשמדברים על פראדה, קל לחשוב רק על התיקים והבגדים האייקוניים, על אותה אסתטיקה אינטלקטואלית, כמעט מתנזרת, שבה היוקרה היא לחישה ולא צעקה. אבל קבוצת פראדה היא הרבה יותר – היא מערכת שלמה, מרובת שכבות, שבה היסטוריה עשירה פוגשת חזון נועז, ויוקרה נשזרת באומנות ובחדשנות. זוהי אימפריה שבנתה את עצמה לא רק על טרנדים חולפים, אלא על משמעות עמוקה ועל בניית עולם שלם של סגנון חיים.

הכל התחיל אי שם בשנת 1913, כשמריו פראדה הקים את מותג הדגל. בתחילה, הוא התמקד בתיקים ותיקי נסיעה, ובשנת 1919 כבר הפך לספק הרשמי של בית המלוכה האיטלקי. לאורך השנים, פראדה עברה גלגולים שונים, אך המהפך האמיתי הגיע ב-1978. אז, מיוצ'ה פראדה, נכדתו של מריו, נכנסה לתמונה ושינתה את חוקי המשחק. היא לא רק עדכנה את המותג – היא המציאה אותו מחדש, והפכה אותו מבית מלאכה מסורתי למוצרי עור לפלטפורמה רעיונית של ממש. פראדה תחת מיוצ'ה הפכה למותג שמתאפיין באירוניה דקה, באנליטיות חדה ובאסתטיקה ייחודית, שהציבה סטנדרטים חדשים בעולם האופנה, לא על בסיס מה ש"טרנדי", אלא על בסיס מה ש"משמעותי". כיום, פראדה נחשבת לאחד המותגים המשפיעים והמוערכים ביותר בעולם.

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Our Today‎‏ (@‏‎our.today‎‏)‎‏

 

אבל הסיפור לא נעצר שם. ב-1993, מיוצ'ה פראדה נתנה חיים לאלטר אגו הנועז והשובב שלה – מיו מיו. השם, שמגיע מכינוי הילדות שלה, מבטא את האופי הניסיוני, המרדני והספונטני שהיא רצתה להביא לידי ביטוי, בניגוד לאיפוק המאפיין את פראדה. מיו מיו הפך במהירות למותג פולחן, אהוב במיוחד על מי שרוצים לבטא את עצמם דרך הבגדים, ומשנה את הסטייל שלהם בהתאם למצב הרוח.

 

 

קבוצת פראדה לא הסתפקה באופנה עילית, והחלה להרחיב את תיק הנכסים שלה לתחומי יוקרה נוספים. בשנת 1999, הם רכשו את Church's, מותג נעליים בריטי עם היסטוריה ארוכה משנת 1873. Church's הוא שם נרדף לאומנות אנגלית קלאסית, חומרים ברמה הגבוהה ביותר ועמידות לאורך שנים. פראדה הצליחה לשמר את ה-DNA המלאכתי של המותג, ובו בזמן להפיח בו רוח מודרנית באמצעות דגמים חדשים ושיתופי פעולה מפתיעים. Church's נותרה נאמנה לשורשים, אך למדה להיות גמישה ולהתאים את עצמה לעולם המשתנה.

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Church's‎‏ (@‏‎churchs‎‏)‎‏

 

מותג נעליים נוסף שהצטרף למשפחה בשנת 2001 הוא Car Shoe. המותג הזה, שנוסד ב-1963 על ידי ג'אני מוסטיל, המציא את סוליית הגומי האייקונית שנועדה לנוחות מקסימלית בזמן נהיגה. מוקסיני הנהיגה של Car Shoe הפכו לאביזר נצחי, סמל לאלגנטיות חסרת מאמץ, והרכישה על ידי פראדה אפשרה למותג להתרחב לשווקים חדשים ולהגיע לרמות יוקרה גבוהות אף יותר.

 

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Car Shoe‎‏ (@‏‎carshoe‎‏)‎‏

 

כדי לחזק את נוכחותה בעולם סגנון החיים, פנתה קבוצת פראדה גם לתחום המתוקים. הם רכשו נתח שליטה במרצ'סי 1824, אחת הקונדיטוריות הוותיקות והיוקרתיות במילאנו. מרצ'סי תמיד סימלה טעם מעודן ועיצוב מרהיב, והפיכתה לחלק ממשפחת פראדה הוכיחה שסגנון הוא לא רק מה לובשים, אלא גם מאיזו כוס שותים את הקפה ואיזו עוגה מגישים. כל פרט במרצ'סי הוא פיסת אמנות, והיא מהווה גשר מודרני בין גסטרונומיה לאופנה, בין מסורת לטרנדים עכשוויים.

 

 

ההרחבה לאורח חיים הגיעה גם לעולם הספורט. בשנת 1997 הקימה קבוצת פראדה את קבוצת השייט לונה רוסה, פרויקט אישי של פטריציו ברטלי, בעלה של מיוצ'ה וחובב יאכטות. הקבוצה הוקמה במטרה להתחרות בגביע אמריקה, תחרות השייט היוקרתית בעולם, והפכה לסמל של אסתטיקה טכנולוגית וחדשנות. הצלחת הקבוצה היוותה השראה לקו הניחוחות לגברים של פראדה, שנקרא אף הוא לונה רוסה. בקבוקי הבושם מעוצבים בהשראת מפרשיות, והניחוחות עצמם אמורים לעורר תחושות של מהירות, רעננות ועוצמה ימית.

לסיכום, הרכישה של ורסאצ'ה בידי קבוצת פראדה היא עדות נוספת לחזון העצום שלהם. קבוצת פראדה היא דוגמה מרתקת לאיך חברה יכולה להיות מגוונת כל כך, ובכל זאת לשמור על יושרה וקו אסתטי ברור. כל מותג בקבוצה שומר על הזהות הייחודית שלו, אך כולם נהנים מהמשאבים, מהידע וממהחזון האסטרטגי הכולל של הקבוצה. מפסי מסלול ברחבי העולם ועד למאפים מושלמים במילאנו, קבוצת פראדה בנתה אימפריה שבה אופנה, טעם, צורה וסגנון מתאחדים להצהרה תרבותית עוצמתית ואחת. ועם ורסאצ'ה בפנים, נראה שהמסע המרתק הזה רק מתחיל.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתעדכן בכתבות על הנושאים הכי חמים?
הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו!