התפתחות האופנה הארכיונית על השטיח האדום

בשנים האחרונות, אופנה ארכיונית צברה תאוצה משמעותית על השטיח האדום, כשהיא מציעה אלטרנטיבה בת קיימא ואתית לאופנה מהירה. ידוענים והסטייליסטים שלהם אימצו בגדים וינטג', וחגגו את היתרונות הסביבתיים והאומנות שבהם.
התפתחות האופנה הארכיונית על השטיח האדום | jour-magazine.co.il
modelsfashion9374 צילום רשתות חברתיות

תחיית האופנה הוינטג' ניתנת לייחוס לידידותיות שלה לסביבה ולהפחתת הסבירות לפרקטיקות עבודה לא אתיות. סטייליסטים ידועים כמו ג'ארד אלנר, שעובד עם סברינה קרפנטר, ולו רואץ', הידוע בשיתופי הפעולה שלו עם זנדאיה, הציגו את היוקרה והפיתוי של פריטים ארכיוניים. עם זאת, המגמה קיבלה כיוון חדש כאשר ידוענים לובשים תלבושות שמהוות מחווה לרגעים איקוניים מהעבר.

 

 

מגמה זו התפתחה לתנועה מטא-ארכיונית, שבה כוכבים לובשים בגדים שנלבשו בעבר על ידי ידוענים אחרים, והופכים את החיקוי לסוג של הוקרה.

גישה זו, הממוקדת בהוקרה, הודגשה במיוחד כאשר סידני סוויני לבשה שמלה של מארק בואר, שנלבשה במקור על ידי אנג'לינה ג'ולי בטקס האוסקר 2004. באופן דומה, בלייק לייבלי החייתה שמלת ורסצ'ה שנלבשה על ידי בריטני ספירס בשנת 2002, ואלכסה צ'אנג שחזרה את שמלתה הירוקה האיקונית של קירה נייטלי. טקס פרסי ה-VMA האחרון ראה את טייט מקריי וסברינה קרפנטר מכבדות את בריטני ספירס ומדונה, בהתאמה, על ידי לבישת תלבושות המזכירות את הרגעים הזכורים שלהן.

 

 

在 Instagram 查看这篇帖子

 

9Honey (@9honey) 分享的帖子

 

עם זאת, לא כל המקרים של אופנה ארכיונית נתקלו בקבלה טובה. החלטתה של קים קרדשיאן ללבוש את שמלת בוב מאקי של מרילין מונרו לגאלה של המט 2022 עוררה מחלוקת. מבקרים, כולל מאקי עצמו, הביעו חששות לגבי שימור הבגד ומורשתה של האייקון המקורית. למרות התגובות השליליות, בחירתה של קרדשיאן הדגישה את המורכבויות של מגמה זו.

התפשטות האופנה הארכיונית מעלה שאלות לגבי המצב הנוכחי של תעשיית האופנה. חלקם רואים בכך השתקפות של תרבות רוויה בסגידה לאלילים ונוסטלגיה, בדומה להסתמכותה של תעשיית הקולנוע על הפקות מחדש והמשכים. אחרים רואים בכך ניסיון של ידוענים לרתום את ההילה של אייקונים מהעבר באמצעות "אוסמוזה אופנתית".

ישנו הבדל בין הוקרה אמיתית לניסיונות לשחזר רגעים איקוניים למטרות רווח אישי. מחוות אותנטיות, כמו מיילי סיירוס המכבדת את דולי פרטון או קייט מידלטון המחכה את הנסיכה דיאנה, מדגישות את הכבוד וההערצה לאייקונים המקוריים. לעומת זאת, חיקויים שטחיים מסתכנים בדהיית המשמעות של הרגעים המקוריים.

 

 

דוגמאות אחרונות כוללות את מולי דיקסון שמעצבת את קאיה גרבר בשמלת הרבה לז'ה שלבשה אמה, סינדי קרופורד, ואת אבה אמורי שלובשת את שמלת האוסקר משנת 2003 של אמה סוזן סרנדון. מקרים אלה מדגימים את הקשרים האישיים והרגשיים העומדים בבסיסן של כמה מבחירות האופנה הארכיוניות.

ככל שאופנת הארכיון ממשיכה להתפתח, נותר לראות אם מגמה זו תשמור על המשיכה שלה או שתוביל בסופו של דבר להערכה מחדש של מקוריות ואותנטיות באופנה. לעת עתה, השטיח האדום משמש כבמה שבה עבר והווה נפגשים, ויוצרים שטיח קיר של כבוד וחדשנות.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתעדכן בכתבות על הנושאים הכי חמים?
הירשמי עכשיו לניוזלטר שלנו!